Alla inlägg under april 2015

Av Erika Jeppsson - 28 april 2015 13:30

Idag var det så dags. Båten är ute i vårluften. Kölbulltarna är lossade och det gick över förväntan bra att lossa kölen från båten. Nu börjar arbetet med att fylla ut med Sikaflex innan det bl.a ska plastas och målas.
Ett steg närmare! ?
Skepp ohoj!

Av Erika Jeppsson - 23 april 2015 15:36

Det här får jag just nu njuta av på min arbetsplats. Men ser nästan fram emot det varje år, att få inspektera och njuta av synen helt enkelt. Man kan inte ha bättre utsikt.
Jag älskar våren på Vigs Ängar!

Av Erika Jeppsson - 22 april 2015 22:42

Ikväll tog jag med mig hem en av överdragen till dynorna från segelbåten. Skulle kolla hur färgen på kuddar, duk och handduk matchade överdraget. KLOCKRENT!
Nu längtar jag så till båten är sjösatt så man kan städa den och piffa till den invändigt!
Skepp ohoj!

Av Erika Jeppsson - 22 april 2015 22:36

Igår kväll var det så dags. Tösarajset i Ystad. Jag och Caroline tog oss runt 5 km och kom i mål.
Efteråt var det mat, underhållning och prisutdelning. Mycket trevligt!
Vi har bestämt att göra om det nästa år, då firar de 20-års jubileum med maskeradtema.

Av Erika Jeppsson - 22 april 2015 22:10

Den 10-12 april spenderade vi helgen uppe på Danaholmen vid Saxemara i Blekinge. Jag, Mats och barnen. Det var spännande eftersom man kunde inte köra ända ut till stugan utan man var tvungen att parkera inne på fastlandet, packa sina väskor på kärror och sen gå ut över två broar tills man når stugan längst ut på den lilla ön. SÅ MYSIGT!!

Det första flickorna undrade var om vi inte kunde flytta hit.

Mats hade fått pappas plasteka som han hade gjort iordning och målat så vi tog den med oss upp så vi kunde ut och ro och köra motor. Detta älskade töserna men även vi vuxna.

Vi grillade, drack öl och vin och hade det så underbart. Vi körde runt i skärgården och hade lite picknick med oss. Töserna tyckte det va kul att klättra på alla stenarna. Men tyvärr hade vi ingen fiskelycka!

Hit kommer vi att åka fler gånger.

Skepp ohoj!!


         


Av Erika Jeppsson - 22 april 2015 21:08

Då har det blivit mildare väder och vi har kunnat börja med segelbåten. Nu ska det slipas, maskeras och målas samt köl och roder ska göras iordning. VI ÄR PÅGÅNG!!


Så här såg hon ut innan vi började måla henne!!


 


...och här är slutresultatet! Så snyggt! Du är grym älskling!   


 



Av Erika Jeppsson - 22 april 2015 20:54

Då var det Båtmässa med övernattning på Gothia Towers. En romantisk weekend tillika! =)

Där var mycket att titta på. Vi blev dock något besvikna för där var inte så många segelbåtar som vi hade hoppats på.

Men gud vad sugen man blir. Man vill ju bara börja på båten och få den sjösatt. Men det är nog lite för kallt.

Jag och Mats är väldigt intresserade av Volvo Ocean Race och följer dom flitigt. Vi har bokat en bussresa upp till Göteborg med goda vänner den 27 juni för att se inshore racet. Gud vad jag längtar!


           

Av Erika Jeppsson - 22 april 2015 20:18

Så i slutet av september 2014 var det dags att segla hem henne, vår Felisia. Som jag hade längtat.

Första etappen Stockholm - Kalmar vad det Mats och hans som Johan som seglade. Sen möte jag upp i Kalmar där Johan gick av och så seglade vi hem henne till Ystad. Vi hade tur med vädret hela veckan.

Bjuder här på lite bilder från resan hem.


     

       

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards