Direktlänk till inlägg 30 juli 2015

Karlshamn - Tjärö

Av Erika Jeppsson - 30 juli 2015 10:31

Då gick rutten till Tjärö. Tjärö är en av Blekinges vackraste öar, med mycket att upptäcka. Ön är inte större än att du kan vandra runt den på några timmar. Öns byggnadsbestånd utgörs av äldre hus som tidigare funnits på platsen eller ditförts.
Naturreservatet är 306 hektar stort, varav 83 ha är land. I havet kring Tjärö ligger flera holmar och skär.

Sen en tid tillbaka är dock Tjärö stängt. Vandrarhemmet, caféet och färjeförbindelsen till Järnavik finns inte längre. Det är synd.
För vilken ö. Här skulle jag kunna gå runt och filosofera.

Vi pumpade upp vår gummibåt och testade den igår kväll. Denna ska flickorna ha och ro runt i, i hamnarna och vid öarna.
Det blev även grillat på hällarna med utsikt över viken. Mmmmm.... Gott!!
Imorgon drar vi vidare!!
Skepp ohoj!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Jeppsson - 7 februari 2016 10:43


Hej! Det är den 25 januari och äntligen kom brevet som jag väntat på sen den 17 december. Brevet med examensbeviset, betygen och broschen. Skönt att ha det i min hand. För detta har jag slitet för. Tjoohoo!!!!     ...

Av Erika Jeppsson - 7 februari 2016 09:57

Hej! Oj vad tiden har gått fort. Tyvärr har jag inte haft tid och blogga under hösten då jag har haft fullt upp med annat. För att göra slutet av 2015 kort så fick vi i slutet på sommarn reda på att det fanns en ledig lägenhet på Gjuteriet där vi h...

Av Erika Jeppsson - 9 augusti 2015 10:43


Det blev många timmar på sjön ner till Simrishamn. Vi hade fint väder men det gungade så pass mycket så både jag, Engla och Hanelle blev sjösjuka. Vi kunde segla med både storseglet och focken uppe. Äntligen vind så det blev segling. Så det var väl...

Av Erika Jeppsson - 9 augusti 2015 10:29

Ja då var det dags att bege sig hemåt. Hanelle har blivit lite krasslig också. Men med lite Alvedon så piggnar hon till. Vi passerade Hasslöbron igen. Eftersom det inte blåser så fick vi köra motor hela vägen. Men vädret fortsätter vara underbart...

Av Erika Jeppsson - 9 augusti 2015 10:16

Här stannade vi från lördag till måndag. Väldigt mysig omgivning med hamnen och campingen så nära varandra. Flickorna har haft så kul med gummibåten. Den blir väl använd. På söndagen tog vi en liten färja över från campingen till centrum. Vi såg bl...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards