Alla inlägg under april 2015

Av Erika Jeppsson - 22 april 2015 19:59

Jag och Mats har pratat fram och tillbaka om vi skulle skaffa en båt tillsammans. Vi har seglat ett par år ihop både med en Omega 30, en X-79 och en Nordisk folbåt. Dessa har vi kappseglat med också. Men vi ville ha något mer. Eftersom jag har två minde barn så ville vi kunna semestersegla samt ändå kunna vara med och kappsegla.

Vi satt under 2014 och tittade på Blocket om det kunde dyka upp något av intresse.

Men i augusti 2014 så hittade vi en X-95 på Blocket. Vi bestämde oss för att köra och titta på den. Det blev Ystad - Stockholm - Ystad sådär en dag.

Och....det blev en affär på plats! Vi föll båda för FELISIA! Vi fick ett bra pris så vi slog till.

Hela vägen hem log jag av lycka. JAG SKA BLI BÅTÄGARE!!

Skepp ohoj!


     

Av Erika Jeppsson - 22 april 2015 18:43

OJ, jag som inte skulle.......måste få skylla på mina kurskamrater i skolan för att de fick mig in i detta!

Vet inte hur det började men har bara goodiebags i huvudet. Eller hur var det? Det blev i alla fall många skratt den dagen i skolan.


Men vad ska vi blogga om?? Vad ska ni blogga om?? Vad ska jag blogga om???

Tycker jag har tillräckligt med att göra,  som att jobba, plugga, ha barn varannan vecka, köra barnen till sina fritidsaktiviteter, plugga, jobba, kanske hinna träna, plugga, jobba och så kommer barnen igen osv....

Men mitt stora intresse förutom allt som min vardag består av är segling. DET kan jag ju blogga om, eller hur?!


Eftersom jag och min kille rätt nyligen eller rättare sagt i höstas köpte en segelbåt tillsammans måste resan här på bloggen börja där.


Jag hoppas att ni följer med på min resa här. Men jag kommer nog få in lite annat här också i min vardag!


SKEPP OHOJ!!!!

Kram på ER




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards